07:31 | شنبه 5 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه گذاری

جذب سرمایه گذاران بیشتر با ورود صندوق ها به دنیای برخط
اجرای دستورالعمل اجرایی صدور و ابطال آنلاین واحدهای صندوق های سرمایه گذاری ، ضمن تاثیر مطلوب بر سرمایه گذاری غیر مستقیم، باعث تقویت سامانه های سرمایه گذاری خواهد شد.
افزایش تولید و اشتغال با جذب نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی از طریق بورس
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ورود منابع مردم به سمت بازار سرمایه، بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند می‌توانند تامین مالی قوی‌تری را از این بازار داشته باشند و از این طریق نقدینگی را به سوی سرمایه‌گذاری در تولید سوق دهند که سبب افزایش تولید و اشتغال می‌شود.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
صندوق های اهرمی، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران خرد
سرمایه گذاران خرد به واسطه منابع محدودی که در اختیار دارند شاید قادر به دریافت اعتبار از کارگزاری ها نباشند اما می توانند وارد صندوق های اهرمی شوند و از این صندوق در جهت افزایش بازدهی خود استفاده کنند؛ بنابراین صندوق های اهرمی باعث جذب منابع بیشتری در بازار سرمایه می شود.
صندوق‌های اهرمی؛فرصتی مناسب برای سهامداران حرفه ای
صندوق های اهرمی، از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترکند که مخاطب آن ها ریسک پذیرتر از صندوق های سهام و سایر صندوق ها است.صندوق های اهرمی برای سهامداران حرفه‌ای که فرصت‌ها را به خوبی می‌سنجند و با دقت نظر بیشتری احتمالات را محاسبه می‌کنند، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
انتقال دفتر «صدور گواهی الکترونیکی» شرکت رایان بورس به آدرس جدید
جهت توسعه خدمات شرکت پشتیبان سازمان بورس و به منظور دسترسی بهتر متقاضیان، محل فیزیکی دفتر صدور گواهی الکترونیکی شرکت رایان بورس به ساختمان جدید سازمان بورس و اوراق بهادار منتقل شد.
هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا مجوز گرفت
مجوز فعالیت هفتمین صندوق سرمایه­‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با شرایط اعلامی جدید و کسب حداقل سرمایه لازم در پذیره نویسی، صادر شد.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
جذب ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع به صندوق های سرمایه گذاری
بررسی‌های انجام شده از صندوق‌های سرمایه گذاری نشان می دهد طی ماه گذشته، خالص منابع جذب شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
عملکرد محوریِ کارمزد صندوق‌ها از ماه آینده عملیاتی می‌شود
میثم فدایی از عملکرد محور شدن کارمزد صندوق‌های سهامی طی یک ماه آینده بعد از انجام اقدامات نرم افزاری خبر داد.
تصمیمات جدید در انتظر مالباختگان ETF
نماد برتر - آینده درخشانی که برای ETF ها یا همان صندوق های سرمایه گذاری دولتی متصور می‌شد، مانند سهم های دیگر بازار سرمایه سرابی بیش نبود و کار به جایی رسیده است که صندوق هایی که قرار بود عدالت را بین مردم برقرار کنند و سودده باشند، تا جایی ضرر داده اند که خریداران این صندوق در لیست مال باختگان قرار گرفته اند و صحبت از این است که ضرر آن ها چگونه جبران شود!
حذف محدودیت فعالیت پرسنل کرگزاری ها در بورس
نماد برتر - محدودیت خرید سهام تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شد و پرسنل کارگزاری ها و بستگان درجه یک آنها می توانند بدون محدودیت در سهام و اوراق با درآمد ثابت و آپشن ها، معامله کنند.
حذف محدودیت فعالیت پرسنل کرگزاری ها در بورس
نماد برتر - محدودیت خرید سهام تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و کارکنان کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها حذف شد و پرسنل کارگزاری ها و بستگان درجه یک آنها می توانند بدون محدودیت در سهام و اوراق با درآمد ثابت و آپشن ها، معامله کنند.